Városlista
2024. szeptember 21, szombat - Máté

Hírek

2013. December 28. 05:00, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Sikerrel lépett fel a gyerekbántalmazás ellen a Nickelodeon, az UNICEF és a Kék Vonal kampánya

Sikerrel lépett fel a gyerekbántalmazás ellen a Nickelodeon, az UNICEF és a Kék Vonal kampánya

Az UNICEF Magyar Bizottságával​ és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvánnyal összefogva tömegeket mozgatott meg a Nickelodeon. A gyerekcsatorna kisfilmekkel, felhívásokkal és közösségi kampánnyal hívta fel a figyelmet azokra a fiatalokra, akiket az iskolában vagy otthon bántalmaznak. Az UNICEF Magyar Bizottság továbbá arról tájékoztatott, hogy az elmúlt időszakban 5000-nél is több gyerek töltötte le a HelpAPP alkalmazást.

Az Anti-Bullying akció sikert hozott, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közlése szerint több mint 20 százalékkal megnövekedett azoknak a betelefonálóknak a száma, akik zaklatás miatt kértek segítséget a szervezet szakembereitől. Az UNICEF Magyar Bizottság továbbá arról tájékoztatott, hogy az elmúlt időszakban 5000-nél is több gyerek töltötte le a HelpAPP alkalmazást.

Magyarország egyik legnézettebb gyermekcsatornája, a Nickelodeon, a nemzetközileg elismert jótékonysági szervezet, az UNICEF Magyar Bizottság ​és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány szeptember végén kezdett közös iskolai erőszak elleni kampányba, hogy felhívja a figyelmet a fiatalok veszélyeztetettségére. A kampány során kiemelték, hogy ezekben az esetekben legtöbbször nem a megtorlás, hanem a figyelmeztetés és a megelőzés a legfontosabb.

„A kampány sikerét mutatja, hogy következtében több mint 20%-kal nőtt a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány kortárs zaklatással kapcsolatos hívásainak száma, valamint egyéb - első sorban családon belüli erőszakkal kapcsolatos - hívások is érkeztek.” - mondta el Senkár Éva, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány projekt koordinátora.

A Nickelodeon és a jótékonysági szervezetek közös kampánya arra hívja fel a figyelmet, hogy gyakran a bántalmazottak nem mernek segítséget kérni, viszont sokan nem látják be, hogy maguk a bántalmazók is bizonyos segítségre szorulnak. Amikor azonban a felnőtt, mint pedagógus vagy mint szülő találkozik a társai által fizikai vagy lelki traumának kitett gyermekkel, legtöbb esetben zéró toleranciával lép fel, ahelyett, hogy megvizsgálná, mi van a bántalmazó gyermek hátterében.

„Szeptemberben, egy kis községben két kisgyermek látta a felhívást a tévében és meséltek róla az édesanyjuknak. A nő ennek köszönhetően hívta fel a Kék Vonal munkatársait és mesélte el, hogy egyik gyermekét zaklatják az iskolában.”– mondta egy konkrét esetet kiemelve Senkár Éva. „Kiderült, hogy egy osztálytárs sokszor agresszíven lép fel a többi gyerekkel szemben, az édesanya pedig szerette volna, ha segítséget kap a fiú, aki a többieket bántja. A hívás után a Kék Vonal munkatársai felvették a kapcsolatot a helyi gyermekjóléti szolgálattal. A családgondozó találkozott az iskolaigazgatóval és a tanárokkal, meglátogatta a fiú családját, hogy megvizsgálja a családi körülményeket, és felajánlotta a segítségét annak megszervezésében, hogy a fiú pszichológushoz járhasson.” – tette hozzá a Kék Vonal munkatársa. „A beavatkozásnak köszönhetően sokat javult a helyzet, kevesebbszer fordulnak elő problémák az osztályban.”

A közvetlen segítségnyújtásban nagy szerepet vállal az UNICEF Magyar Bizottság Alapítvány által kifejlesztett HelpAPP mobiltelefon alkalmazás is, amelyet szeptember 20-án, a gyermekjogok világnapján jelentettek be. Az applikáció segélyhívó és tanácsadó felületekkel is rendelkezik, így ténylegesen a gyermekek kezébe adja a segítséget. Az UNICEF szintén a kampány sikeréről számolt be. „Többek között a Nickelodeon kampányának köszönhetően, az elmúlt időszakban 5000-nél is több gyerek töltötte le a HelpAPP-ot.” – mondta el Dr. Gyurkó Szilvia, az UNICEF Magyarország gyermekjogi igazgatója.

A kampányhoz hazai ismert emberek is csatlakoztak, akik részvételükkel arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy bárkivel megtörténhet ilyesmi, kellő összefogással és támogatással azonban bármilyen nehézség leküzdhető.

A karácsonyi és év végi időszakban különösen fontos a megelőzés, így az UNICEF és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány is fokozott odafigyelésre inti azokat, akik gyermekbántalmazás jeleit veszik észre. A szervezetek képviselői kiemelték, hogy a problémás családban növekvő gyerekek számára ez az időszak idő sokkal inkább a félelmekről, a szorongásról és a magányról szól. Miattuk is tart nyitva az ünnepek alatt 24 órában a 116-111 Lelkisegély-vonal, és a 116-000 Eltűnt Gyerekek Vonala. Az UNICEF HelpAPP mobilalkalmazás letölthető innen: unicef.hu/helpapp

Ezek érdekelhetnek még

2024. Szeptember 20. 07:49, péntek | Belföld

Indul a Mindannyiunké a tér rajz-, fotó- és kreatív pályázat

2024. Szeptember 20. 07:45, péntek | Belföld

Magyarország mentességet kér az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól

Mentességet kérünk az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól, mert azzal Brüsszel Magyarországot is bevándorlóországgá tenné

2024. Szeptember 20. 07:42, péntek | Belföld

Orbán Viktor: növelni kellett az árvízvédelmi készültség alá vont területek hosszát

Az ország a helyzet komolysága ellenére is biztonságban van, sem eszközben, sem élőerőhiányban nem szenved az árvíz elleni védekezésben - jelentette ki a miniszterelnök sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

2024. Szeptember 20. 07:41, péntek | Belföld

Árvíz - OVF-szóvivő: mindenütt megfeszített munka folyik

Mindenütt megfeszített munka folyik a Duna mentén, a Szigetközben már az árvízi jelenségeket figyelik a vízügyes szakemberek, a Dunakanyarban pedig gyakorlatilag befejezik a homokzsákos erősítéseket